3 755 перегляд(ів)

Урок інформати в 3 класі: Створення проектів

Мета:

  • навчальна: сформувати уявлення про проект, правила роботи в групах; формувативміння працювати колективно, проводити дослідницьку діяльність;
  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, зв’язне мовлення; формувати вміння аналі­зувати, робити висновки;
  • виховна: виховувати повагу до думки інших, інтерес до колективної праці, працьо­витість.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, картки для практичної ро­боти в групах, таблиця «Правила роботи в групах».___________________

Програмне забезпечення: веб-браузер. Блокнот, Скретч, Paint, PowerPoint.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
  2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Дядько Федір виписав собі з заводу трактор. Спочатку всі були раді: трактор виявився маленьким, зручним та привабливим. Але дуже скоро почалися неприємності. Трактор треба було заправляти не бензином, а про­дуктами. Молока в господарстві було достатньо, заправляли трактор по­стійно, але тому все було мало. Лише виїдуть до села, трактор зразу почує, де млинці печуть або борщ варять, зупиниться і стоїть, доки не нагодуєш. Дядько Федір був незадоволений: «Так і будемо біля кожного будинку зу­пинятися?! І біля їдалень також? Це не трактор, а бегемот якийсь!»

Як же зробити, щоб трактор їздив куди треба, не зупиняючись?

Відповідь. Кіт Матроскін заспокоїв Дядько Федора: «Не засмучуйся, Дядько Федоре. Впораємося ми з трактором. Будемо сосиску перед ним тримати на вудочці. Він за сосискою поїде й нас повезе».

Так і зробили. А про трактор більше жодного поганого слова сказати не довелося, тому що роботу свою він виконував вправно.

Вступна бесіда

  • Ця задача допомогла нам зазирнути в казку. Розв’язання цієї задачі теж було казковим. Чи ви любите казки?
  • Що ви більше любите: слухати, розповідати чи складати казки?
  • Сьогодні у вас буде можливість задовольнити всі свої потреби. Адже ми починаємо працювати над створенням проекту.
  • Хто з вас знає, що таке проект?
  • Ви здогадалися, на яку тему буде наш проект?
  • ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Розповідь учителя з елементами бесіди

  • Слово «проект» означає якийсь задум та план його втілення. Тобто він складається із задуму (задачі), шляхів його розв’язання і кінцевого ре­зультату.

Наш проект називатиметься «Казка — вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій». І працювати ми будемо над створенням казок.

  • Як ви вважаєте, кому будуть цікаві складені вами казки?
  • Чим казка відрізняється від оповідання?

Що чарівного може бути в казці?

  • Як можна продемонструвати казку? (Розповісти, намалювати, по­дати у вигляді коміксу, презентації, у програмі Скретч тощо.)
  • Оскільки створювати проект ми будемо на уроках інформатики, то й демонструвати казки ви будете за допомогою знайомих нам засобів: пре­зентації у PowerPoint,казки у середовищі Скретчабо книжки, створеної за допомогою Блокнотута графічного редактора
  • Перш ніж ми почнемо працювати над створенням власного проекту, ознайомимося з порадами Комп’юшка.

Робота з підручником: § 29. Робота з пам’яткою (с. 157).

Гра «Біном фантазії»

Двоє учнів на дошці пишуть по одному слову так, щоб один не бачив, що пише другий. Перший пише назву живого предмета, а другий — нежи­вого. Після цього дошка відкривають і з отриманих слів учні складають різні словосполучення.

Наприклад:муха — рукавичка.

Словосполучення:муха на рукавичці, рукавичка з мух, рукавичка для мух, муха в рукавичці, муха з рукавичкою тощо.

Далі потрібно скласти речення з кожним словосполученням так, щоб вийшла зв’язна історія. Можна обрати одне зі словосполучень як заголовок для казки.

  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  • ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

Робота в групах

  1. Інструктаж учителя. Зразок картки
Герої
Злодії
Мета, до якої прагне герой, а злодій заважає її досягти
Чарівні предмети
Чаклунства
Перетворення героїв
Місце подій

 

  • Для початку ви повинні при­думати зміст казки. Зробити це вам допоможе картка-підказка. За­повніть її колективно. Після чого визначте, у якому вигляді ви пре­зентуватимете казку: у вигляді презентації, історії в середовищі Скретччи книжки, створеної в Блок­нотіта графічному редакторі Paint.
  1. Робота в групах.

Учні заповнюють таблицю на картці та складають казку. Після чого ви­значають, у якому вигляді вони презентуватимуть казку, що їм для цього потрібно; складають план роботи; розподіляють завдання в групах.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Гра «Кола по воді»

Дібрати слова, які починалися б з кожної букви слова ПРОЕКТ.

Наприклад:

П — практичний…

Р — реальний…

О — особливий…

Е — ексклюзивний…

К — класний…

Т — творчий…

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Icon of Urok 29 Urok 29 (32.8 KiB)
Скачав конспект! Скачай презентацію-->
загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *