301 перегляд(ів)

Використання композиційних закономірностей. Розпис по манній крупі

Мета: 1. Актуалізувати знання про стилізацію природ­них форм; дати нові знання про застосування композиції в декоративних роботах образотвор­чого мистецтва.

  1. Розвивати спостережливість, окомір, зорову пам’ять, естетичне ставлення до творів мистец­тва.
  2. Формувати естетичний смак; активізувати творчу ініціативу учнів.

Обладнання: матеріали: основа (аркуш картону А4 формату з наклеєною на його поверхню манною крупою); акварель, пензлі № 2, 5, 7; альбом із шаблона­ми (с. 40-41);

зоровий ряд: декоративні роботи різних жанрів образотворчого мистецтва.

Хід уроку

  1. Організація класу
  • Актуалізація опорних знань

Бесіда.

  • Що таке стилізація?
  • Наведіть приклади використання стилізованих природних форм.
  • Назвіть види образотворчого мистецтва.У яких видах образотворчого мистецтва застосовуються стилізовані форми? Чому ви так вважаєте?
  • Які композиційні прийоми використовують художники, майстри у своїх роботах?
  • Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ви довідаєтеся, у яких видах образотворчого мистецтва застосовуються стилізовані форми і якими композицій­ними прийомами користуються художники при створенні своїх витворів.

  1. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

На попередніх уроках ми з вами говорили про стилізацію та її застосування в декоративно-ужитковому мистецтві.

Але, виявляється, стилізаційні форми застосовуються у живо­писі (вітражі, фрески, мозаїка), графіці (буквиця, слово-образ, монограми, книжкова графіка), скульптурі (декоративні малі форми, рельєфи), архітектурі (ландшафтна архітектура). (Учитель демонструє відповідні твори мистецтва)

Згадайте, де ви бачили стилізовані декоративні роботи в нашому місті?

У своїх творах художники використовують спеціальні художні прийоми, що сприяють розкриттю змісту роботи. Називаються вони законами композиції. Початок будь-якого художнього твору, після задуму, — вирішення питань композиції:

  • вибір формату — відношення довжини до ширини площини картини;
  • виразне розміщення елементів колірного й тонового рішень;
  • чергування — повторення однакових елементів;
  • ритм — ритмічне повторення різних елементів композиції, при якому особлива увага приділяється одному з них;
  • виділення головного елемента за допомогою розміру, тону або кольору.

Як же створюють декоративну композицію?

Перший етап.

Задум. Спочатку художник вирішує, що саме він хоче при­красити, визначає форму, матеріал, формат, елементи майбутньої роботи.

Пошуки композиційного рішення. Із численних варіантів художник має вибрати той, що цілком відповідатиме його задуму. Для цього він робить кілька ескізів, а саме: лінійний (олівцем), потім колірний (фарбами). Далі він вирішує, як передати рух, ритм, відтворити загальну форму всіх елементів. Зупинившись на одному з ескізів, художник вибирає найкращий варіант його рішення.

Колірне рішення. Художнику необхідно підібрати сполучення кольорів, яке відповідало б його задумові. Колір впливає на настрій глядача, от чому потрібно чітко визначити, якого враження хочеш досягти. Наприклад, сполучення сірих і холодних тонів виклика­тиме сум, а контрастних яскравих кольорів — радість. Оскільки ескізи роблять, щоб знайти загальне рішення, немає необхідності детально проробляти малюнок.

Другий етап.

Розробка елементів. Композиція орнаменту, розпису, декору складається з окремих однакових чи різних елементів, серед яких виділяють основний. Щоб знайти малюнок елементів, художник переробляє (стилізує) природні форми в декоративні. При цьому в кожну форму він вкладає певний зміст.

Третій етап.

Виконання основної роботи. Коли художник, обміркувавши композицію, знаходить тонове й колірне рішення, малюнок елемен­тів, він починає працювати над остаточним варіантом роботи. Для цього спочатку виконує малюнок, ретельно проробляючи деталі, а потім допрацьовує його в кольорі.

Іноді художники користуються імітацією, наприклад для створення ескізу фрески. Фреска відноситься до монументального живопису, її виконують по свіжій, сирій штукатурці розведеними водою фарбами, причому писати треба швидко, поки шар штука­турки не висох.

У чому ж полягає імітація? Художник виконує ескіз по ман­ній крупі. Для цього на аркуш паперу, з нанесеним клеєм ПВА розсипають манну крупу, дають їй просохнути, а потім струшують залишки і кладуть аркуш під прес. Через 12 годин основа готова до роботи. Цю підготовчу частину роботи ви виконали вдома.

  1. Практична робота

Створення фрески розписом по манній крупі.

Сьогодні на уроці ми проведемо конкурс на кращий ескіз роз­пису стіни.

Під час роботи над ескізом пам’ятайте: якщо ви хочете, щоб колір був м’яким, додайте на пензель більше води; якщо, навпаки, хочете домогтися насиченого кольору, візьміть на пензель більше фарби, й відповідно, менше води. Бажаю вам творчих успіхів.

  • Завершення уроку

Демонстрація дитячих робіт. Вибір кращих робіт. Обговорення. Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, ножиці, клей.

Obraz4 21 (15.6 KiB, 0 downloads)
Скачав конспект! Скачай презентацію-->
загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *